Svårt att stå emot

Det går bra så länge jag har något att göra, som att jag tidigare gick på stan i två timmar (vad ger man ett barn i present när man inte har några pengar??), men nu när jag sitter i skolan och det är fyrtio minuter till seminariet börjar.. då är det svårt. Speciellt eftersom jag är hungrig.

Jag har nog aldrig insett tidigare hur stor del av mitt liv som kretsar kring mat. Och hur sjukt svårt det är att avstå onyttigheter eftersom det mesta som säljs färdigt är onyttigt. Till och med mackorna har socker i sig.. helt sjukt. De har så goda baguetter i cafeterian här, med tomat och pesto, men brödet är självklart vitt och innehåller massa socker.. tur att de skriver ut ingredienser i alla fall, så jag inte kan lura mig själv att tro att det är okej.
Självdisciplin har aldrig varit min starka sida när det gäller mat. Eller snarare, onyttig mat -för det är väldigt sällan jag t.ex. hetsäter potatis ^^

Jag har funderat på hur mina "regler" ska se ut. Folk säger att man inte ska sätta upp regler men jag gillar att ha vissa allmänna sådana. Inget godis, chips, glass eller kakor är ju självklart. Jag är vegetarian så jag behöver inte tänka på "rätt" sorts kött. Jag äter inte vit pasta så det är väl bra som det är.. ketchup äter jag sällan, men när jag väl äter det vill jag inte avstå. Ska ketchup vara okej? Kanske ibland.. socker finns ju trots allt i all mat och vi behöver det för att överleva. Och jag ska bryta sockerberoendet, inte sluta äta helt och hållet.

Se där, nu har ytterligare tio minuter gått. Och jag har fortfarande inte ätit något. Jag känner mig duktig. Visst kommer jag vara hungrig, men jag överlever det också skulle jag tro. Och om seminariet är tråkigt och trafiken krånglar på väg härifrån -då kan jag alltid fundera på vad jag ska äta för mat idag. Just nu lutar det åt pasta, pastasås, tomater och "köttbullar" gjorda på soja och andra vegetariska saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0