Frukost

Idag har jag inte förläsning förrän i eftermiddag, så jag njuter av en välförtjänt hemmafrukost. Okej, det tog mig 10 minuter istället för 3 att koka gröt -men jag äter i alla fall gröt! Utan mjölk (äckligt) och kanel & socker. Istället har jag vegetabilisk persikoyoughurt och hembakat bröd. Min sista brödskiva.. undrar när mamma har tid att komma hit och baka nytt? Jag är verkligen usel på att baka själv. Jag har en kusin som också är jätteduktig på att baka men hon pluggar också och är sjukt upptagen ibland.

Igår somnade jag vid tio. Jag hade så otroligt ont i huvudet och jag tror att det berodde på att jag inte ätit socker. Visst är det så med koffein och cigaretter? Min mamma får jätteont i huvudet om hon inte får dricka kaffe, och man ser ju på TV om folk som blir galna om de inte får röka.. det borde kanske vara så med socker också? Att man får ont i huvudet om man inte fått sin "dos" på ett tag. Visst, socker finns i typ allt mer eller mindre, men är den "skräpiga" delen jag försöker avstå. Jag lyckades hela dagen igår och jag är så sjukt stolt! Jag var till och med inne på Ica och handlade utan att köpa något annat än tomater.. det har jag aldrig lyckats med förut =)
Idag SKA jag klara av en dag till. Det svåraste är "dödtiderna". Tiden då man inte gör något utan bara hänger i cafeterian eller timmarna mellan middag och läggdags. Men inga negativa tankar.. jag avstod ju igår, OCH jag tog en halvtimmes promenad! Idag ska bli lika bra, det måste jag klara =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0